Tailsweep topp

Saturday 14 December 2013

about x-mas trees...


Nu har de varit i farten igen, fotograf Kristofer Johnsson och stylist Pella Hedeby (tillsammans med kollegan Marie Ramse från bloggen Hitta hem). Och som vanligt är det alldeles perfekt.


Enkelt och naturligt helt i min smak.


Precis som de själva beskriver det; "ett enkelt stilleben som står sig långt över nyår".
Kul hur Pellas signatur, de svartvita modebilderna, får hänga med in i julen också.


Vasen ovan har jag ju tipsat om tidigare, finns både på Room och Zetas, och är ett billigare (och faktiskt finare, tycker jag) alternativ till Svenskt tenns snygga, men uttjatade Dagg.

pics: Kristofer Johnsson
 
Många pratar om rumsgranen som "årets julpynt", och med risk för att verka dryg - men den känns lite 2-3 jular sen.. :) Visst är den fin, men något uttjatad även den, vid det här laget. Det känns mycket fräschare med granar på det här sättet som Pella och Marie visar, och liksom i fjol kör jag även ett granskott med rot utan pynt i en vas med vatten. Ett cederträd står också på önskelistan, men jag har varit för snål hittills..
     Annars är den traditionella julgranen faktiskt införskaffad för vår del och står nu på balkongen och väntar. Vi har aldrig lyckats vara ute i så god tid, och aldrig har det gått så lätt. Jag är nämligen granperfektionist, och granarna de säljer här i stan på gatan för femhundra spänn är oftast stort skämt! Nu hittade vi en helt ok på andra stället vi gick till, och high fivade oss själva för den smärtsamma processen. Detta om granar. Nu skön lördagskväll!
 

3 comments:

  1. åhh ja så fint de fått till det. Som alltid :)
    Skönt att ni hittade en gran så snabbt och smärtfritt, gjorde jag oxå iår faktiskt.. tidigt. Men som sagt att de tar hutlösa priser och skämtgranar.. ser ut att vara en trend :/ såg igår att de sålde granar på net On net för 99:- vågade inte kolla om de var fina för jag vet ju vad jag betalade för min.. :)
    Ha en fin Söndag!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Tack igen!! :)) Jaa, det där med granar! Den på översta bilden är min egen (alldeles för dyra - men kunde inte låta bli gran....) Så perfekt. Lever lite i en drömvärld om att den ska överleva i krukan till nästa år... Haha... vad tror vi om det då? ;) Kram kram

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.