Tailsweep topp

Thursday 20 October 2011

design på 42 kvm


Ibland blir jag så full i skratt när jag tänker på hur man alltid vill ha det man inte har.. När jag bodde på just 42 kvm, drömde jag om stor våning med många rum. Nu när jag bor relativt stort, tänker jag tillbaks med saknad på min vita lilla etta med utsikt över vattnet, mitt i stan.
I den här designlägenheten på 42 kvm har man lyckats inreda på ett funktionellt, luftigt och snyggt sätt. Och det inspirerar. Läs mer här.

pics: Andreas Mikkel Hansen via

 Lägenheten ligger vid Bopa Plads i Köpenhamn, ett torg med ett par restauranger. Vi brukar alltid sticka dit och äta när vi hälsar på barnens farmor och farfar i Köpenhamn. Supermysigt, med uteserveringar på sommarhalvåret, så man kan också ha med barn. En av restaurangerna heter Café Bopa (men den vägg-i-vägg är lika bra). Ett tips!




2 comments:

  1. Hittills har jag aldrig längtat efter mindre faktiskt; ju mer plats desto bättre är min devis. :-)

    ReplyDelete
  2. Älskar köpenhamntips! Vill så gärna åka dit snart, var alldeles för länge sen sist! Finfin lägenhet, och inspirerande för mig som fortfarande bor litet :-)
    Kram Elina

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.